Budapest XXII. Kerületi Bartók Béla Magyar-Angol Két Tanítási Nyelvű Általános Iskola
1225 Budapest, Bartók Béla út 6.; OM: 035193

Utazás Erdélybe - Babos Csenge 4.b

Balatoni kirándulás

Ősszel meglátogatták iskolánkat a gyimesi tanulók. A gyerekek családoknál voltak elszállásolva.
Hozzánk Bodor Kinga és Bodor Zsuzsa visszatérő vendégként érkezett. Családi kirándulást szerveztünk a Balatonhoz.
Úticélunk első állomása Balatonfüred volt. Megnéztük a vitorláskikötőt és a hajóállomást. A partról etettük a vadkacsákat.
Következő állomásunk Tihany volt. Meglátogattuk a Bencés Apátságot és a múzeumot. Gyönyörű volt a kilátás a Balatonra és a Bakony hegyeire. Megnéztük még a Babamúzeumot és sok szép tájházat. A kirándulásunk végeztével finom ebédet ettünk az egyik csárdában és utána nagyot fagyiztunk. Este indultunk vissza a Borfesztiválra, ahol a Ghymes Együttessel együtt szerepeltünk. Kingával és Zsuzsával az interneten keresztül tartom a kapcsolatot. Nagyon várom velük a mielőbbi személyes találkozást.

Zab Kata

2009 márciusában testvériskolánkkal együttműködési megállapodást kötöttünk, mely a következőket tartalmazza:

1.) Az együttműködés célja

Az együttműködés célja a határon túli magyarsággal való szorosabb kapcsolat kialakítása, egymás jobb megismerése, segítése, a magyar nemzethez való kötődés hangsúlyozása. A két iskola együttműködésének alapja az intézmények közötti partnerkapcsolat. A megállapodás lehetőséget nyújt egymás kölcsönös megismerésére és a személyes kapcsolatok kialakítására. Mindkét intézmény jellegének megfelelően arra törekszik, hogy az iskolákban folyó tevékenységet a másik fél megismerje.

2.) Az együttműködés területei

a)     A két intézmény névadójának tisztelete, életének, munkásságának kölcsönös megismertetése az oktatási intézmény tanári karával, diákjaival. Rendszeres információcsere az iskoláról, a fontosabb eseményekről. A tapasztalatok elérhetővé tétele a Bartók Béla Általános Iskola honlapján.

b)    A testvériskolai kapcsolatra tekintettel Budapest és Gyimesközéplok, valamint azok környékének bemutatása egymásnak abból a célból, hogy a tanárok és diákok megismerkedhessenek a két település kulturális és idegenforgalmi sajátosságaival.

c)     A két intézmény tanárai és diákjai évente legalább egy alkalommal, de alkalomadtán többször is kölcsönös látogatás keretében ápolják a kapcsolatot, meglátogatják egymás intézményét, városát. Részt vesznek az adott intézmény életében fontos kulturális, sport, szakmai és hagyományőrző rendezvényein, és az út során személyes élményekkel, kapcsolatokkal gazdagodhatnak.

d)    A közös tervek magvalósítása, segítségnyújtás.

e)     A felek készek konkrét célok érdekében közös projektekben, pályázatokon partnerként együttműködni.

Az együttműködés a későbbiekben az igények és a lehetőségek szerint további pontokkal kiegészíthető.